‘Dees is wel Deurne’ krijgt een make-over
Soms hoor je het op een terrasje, bij de bakker of gewoon onderweg: “Dees is wel Deurne.”
Een zin die in Deurne geboren is en stilaan z’n weg vond naar koffietassen, stickers en t-shirts. Herkenbaar, oprecht, een tikje rebels. Maar ook: nog zoekende naar een echte visuele identiteit die past bij alles wat Deurne is en wil zijn.
Daar willen we als district nu werk van maken.
Niet zomaar met een nieuw kleurtje of een slogan, maar met een stevige rebranding van het merk ‘Dees is wel Deurne’. Een merk dat niet alleen leeft in de hoofden, maar ook juridisch beschermd wordt en visueel herkenbaar wordt doorgetrokken.
Die bekende duim uit het logo? Die heeft z’n werk gedaan, maar we vragen ons af: kan het sterker? Kan het méér zeggen? Kan het echt uitstralen wie wij zijn als district – met onze fierheid, onze nuchterheid, onze hoek af?
Daarom gaan we nu in gesprek met lokale grafisch ontwerpers. Geen anonieme bureau’s van ver weg, maar mensen van bij ons. Makers die weten hoe Deurne voelt, ruikt, klinkt. Die een smoel kunnen geven aan dat wat we al zijn: een district met karakter.
Wat merchandising betreft kiezen we bewust voor beperkt én betekenisvol. Geen massaproductie, wél een t-shirt of totebag waar je fier mee over de Gallifortlei loopt, omdat je weet: dit is óns.
Het is geen marketingtruc, geen façade. Het is wie we zijn.
En binnenkort zie je dat ook. Op straat, op je mok, misschien zelfs in je mailbox.
Want ja – dees is écht wel Deurne.
– Alain